Monday, October 5, 2015

Misi memburu 5 kg seminggu



Misi memburu 5 kg seminggu
1 Minggu =5 kg??

Memang agak mustahil.. Ikut logik akal, memang tak berapa nak logik
bayangkan 1kg=7700 kalori perlu dibakar..
kalau 5kg=7700 x5=????
senaman pun kadangkala mampu bakar 300-400 kalori ..itu pun dah lenjun baju..
Namun saya perlu kuatkan semangat.
Saya percaya diri saya perlu diletakkan matlamat yang tinggi, baru dia 'push' luar biasa..
Kalau tak..
Xpe, 2 circuit training pun xpe.. slow2
Xpe, rasa je pun (padahal, dah terlebih rasa makanan)

Jadi.. biar kita letak matlamat setinggi bintang walaupun impian hanya mahu ke bulan..sekurang-kurangnya, kalau jatuh, saya jatuh di matlamat saya iaitu bulan.. tapi kalau dapat ke bintang, lagi best!!

Saya perlu bekerja keras.. Tinggal lagi dua minggu..
Misi nak capai 50 kg...
walaupun BMI normal maximum 55kg..
saya nak cabar kemampuan diri saya..

Bagi saya, kekuatan dalaman yang luar biasa boleh 'push' kekuatan fizikal yang kita sangka biasa-biasa jer..

*Doakan saya diberi kekuatan diri, kelapangan masa

*61.3 kg dr skrg


No comments:

Post a Comment