Thursday, July 31, 2014

teruskan perjuangan

Alhamdulliah.. sudah berlalu usaha ke 2 saya untuk menguruskan badan... selama dua bulan saya bertarung tetapi pantangnya tidaklah seteruk mana sangat.. Semua makan tetapi dalam bahagian kecill.. Saya perlu jaga stamina terutama bulan ramadhan.. Memang tak banyak yang berubah.. Maintain 63 kg.. tak apalah tersasar jauh dari aim 55 kg.. tapi saya puas dengan permulaan 67.5 kg.. 

Rata-rata ramai yang terkejut terutamanya saudara mara di kampung belah mak.. Saya tengok angka macam tak banyak berubah tapi reaksi mereka macam saya dah kurus sangat...Pelik gak.. Ramai persoalkan kenapa saya boleh jadi macam neh.. Sampai mereka bengang kata saya suka mengalih cerita.. ahaha.. Sebenarnya malulah bila orang tegur kita kata kurus.. Mak cik-mak cik, sepupu .. paling tak sangka lelaki tak kira spupu mahupun bapa sedara pun tegur.. Ishk... malu saya dibuatnya... Padahal melantak boleh tahan gak..

Apa-apa pun ini sebagai motivasi baru saya untuk kembali ke azam seterusnya.. Banyak lagi yang perlu diperbaiki terutamanya tang perut.. Sepupu lelaki dan perempuan siap bagi tip lagi untuk kurus perut.. katanya kena rajin buat sit up.. siap buat demo.. Maklumlah atlit sukan judo... patut perut diorang kempis.. Katanya diorang kena buat 100 kali setiap kali latihan...mak ai... dah try tadi.. sekali buat pun sakit...

InsyaALLAH saya cuba positifkan diri... mak cik sya kata.. dia nak bagi hadiah cincin kalu saya boleh pakai S... ahahaha.. due date, raya tahun dpn...insyaALLAH sya buktikan bulan 12 neh.. dah boleh pakai.. tapi azam kena kuat sebab tahun neh raya dengan saiz L.. kalau tidak XL je memanjang.. so jauh lagi untuk capai saiz S.. kena jadikan baju akak saiz S sebagai motivasi...

kemudian saya usik pula  mak cik saya yang saya rapat juga... saya panggil Mak Yang.. nak bagi hadiah apa kalu boleh kurus lagi?? Dia gelak-gelak.. saya tanya dia lagi, nak bagi apa... dengan senyum kata nak bagi SUAMI...erk.. main-main pula.. saya tanya lagi.. nak bagi apa? dia kata, betullah.. nak bagi SUAMI.. ceh, nak kenakan oranglah tu...

apa2 pun.. lepas neh kena ubah dah jadual makanan, minuman dan latihan... dah nak masuk bulan 8.. aim terbaru saya.. harap-harap kuat semangat....


No comments:

Post a Comment