Sunday, July 20, 2014

Tekaan Saiz

Dua kali post.. dua kali cerita sedih.. hari ini versinya kontra sedikit.. Cerita tentang semalam.. Semalam sebaik habis berjogging (aktiviti ringan), saya menuju ke pusat bandar.. tujuaannya nak ambik duit dan membeli majalah favourite, rapi dan i-sihat.. kebetulan jalan ditutup sebab aktiviti berniaga sempena nak raya... tak kisahlah sebab dah set dalam kepala.. parking mana-mana pun tak apa.. lagi jauh lagi bagus.. boleh senaman.. he2..

Dalam perjalanan nak ke bank.. singgah sebentar ke bazar hari raya.. adalah beberapa kedai yang sudah mula operasi..kaki ini lebih tertarik pada kedai yang jual baju..ahahaha.. masuk satu kedai.. tengok macam cantik aje baju yang gantung.. sentuh dengan tangan... okey, tengok harga pun cantik....

jurujual ada cakap sesuatu tetapi saya tak fokus waktu itu tetapi melihat pada reaksinya yang mencari-cari baju di tempat saya sedang membelek baju, saya dapat membaca niatnya.. mesti dia nak cari saiz untuk saya.. saya pun layankan aje...saya pun agak mungkin tadi dia cakap saiz besar pun ada.. sebab selalu kalau saya  nak beli, mesti jurujual akan cari saiz besar untuk saya.. saya pun diam memerhati.. nak tengok saiz apa dia nak keluarkan ... saya tak bagitahu pun saiz apa saya pakai....

tiba-tiba  dia tarik keluar satu baju.. dia tunjuk pada saya..saya tengok angka ...saiz 40... saya bab angka neh memang tercengang-cengang sikit sebab selalu main dengan xl, l, m aje...saya pun tanya dia .. 40 neh saiz apa.. (saya pakai xl sebelum sesi menguruskan badan)...

Dia pun jawab... saiz M... SubhanaALLAH.. selama hidup saya, inilah pertama kali orang kata saya pakai saiz M...erk macam mimpi pun ada...tak terkata perasaan saya ketika itu bila orang luar boleh jangkakan ukuran badan saya.. Maka tak silaplah saya boleh pakai jubah saiz M... saya ingat sebab selalu test, jubah yang tak muat tu boleh muat.. rupanya memang saya dah boleh pakai saiz M.. hai macam mimpi pula.. dulu XL.. sekarang M...


Jubah di bawahlah, baju yang pertama kali saya beli saiz M... sebagai sumber inspirasi.. mencabar diri.. dulu nak masuk pun tak boleh.. sekarang alhamdulliah..



Masih jauh lagi perjalanan saya.. saya target saiz S pula.. tetapi fokus utama untuk angka 60kg dlu. yang lain belakang kira dulu... doakan perjalanan saya dipermudahkan...

2 comments: