Friday, February 28, 2014

Perjalanan bulan 2

Esok bermula tirai bulan 3.. Maka secara automatik masuklah bulan ke 2 saya berdiet... Kegusaran mula saya rasa setelah menghadiri taklimat MSSD petang tadi.. Saya telah didaftarkan sebagai petugas untuk Majlis Sukan Sekolah Daerah bermula minggu depan. Saya terima itu sebagai tanggungjawab tetapi agak takut juga dengan plan diet saya kerana sudah tntu masa untuk saya bersenam, tiada. 

Seawal 7.30 pagi, saya harus berada di tempat kejadian walhal kebiasaannya pada waktu itulah saya akan berjogging..Saya khuatir dengan pembakaran kalori saya nanti.. Lebih mengharukan apabila memikirkan jenis makanan yang bakal disediakan untuk petugas.. Kalau nasi, habislah saya...Lebih menakutkan, tempoh masanya SEMINGGU.... Aduh apalah nak jadi dengan keadaan DIET saya di tengah padang nanti?? Kalau boleh lari dengan pelajar, nak juga walaupun sah2 akan dapat nombor akhir.. Tapi saya tak kisah asalkan kalori saya terbakar..Tapi nanti orang cakap buang tabiat apa pula.. Lagipun kalau saya lari, siapa nak jadi hakim balapan???


Oh sungguh mencabar minggu pertama nanti.. Senaman ke mana, cara makan ke mana.. Sangat risau.. Kalau di sekolah, boleh lagi 'mengelat' tak nak makan nasi kerana kita bayar sendiri.. Ini kalau orang dah sediakan takkan kita nak order benda lain.. Ingat anak emas ker.. huhu

Saya berharap sangat... BULAN KEDUA lebih cemerlang dari BULAN  PERTAMA..

Tanggungjawab itu amanah... Kurus itu impian.. Semoga perjalanan semuanya berjalan dengan lancar.. Amin


No comments:

Post a Comment