Thursday, February 13, 2014

Hadiah Pertama

Semalam tanggal 12/2/2014 maka genaplah 12 hari saya menjalani hidup saya sebagai orang yang sedang berusaha keras untuk kuruskan badan secara semula jadi..

Alhamdulliah.. matlamat saya sudah tercapai.. untuk mendapat jisim 69.9 paling maksimum..
Syukur kerana impian saya tercapai...

pada  12/2/2014 jisim saya pada awal pagi mencatat 69.6 kg.. Saya cukup teruja melihat angkanya.. Namun saya tidak mahu cepat berpuas hati dengan angka itu kerana saya sedar ini baru hari pertama angka 6 di hadapan terbit.. Maka saya perlu  berwaspada kerana nilai 6 itu masih 'hijau' dalam hidup saya ...Apa-apa boleh berlaku.. Ya, tekaan saya betul...

pada 13/2/2014 ..penimbang mencatatkan 69.8 kg... kenaikan 0.02 kg.. Saya tahu apa puncanya..Semalam saya makan agak banyak mee yang sepupu saya bawa balik dari kampung.. 2 kali saya tambah ...maka kesannya jelas pada hari ini.. dan sebagai HADIAH, saya DENDA diri saya buat EXTRA naik bukit 6 kali...jika tidak biasanya 5 KALI sahaja.. 

Namun dalam pada itu, saya tetap berpuas hati kerana aim saya adalah mencapai sekurang-kurangnya 69.9 kg dalam tempoh 14 hari ..saya rimas tengok angka 70 ke atas.. Semak rasanya..

Syukur.. impian saya tercapai sebelum DUE DATE.. saya capai 69.8 kg setakat hari ke 12...
Maka sebagai HADIAH.... saya beri diri saya sebiji BANTAL TRAVEL yang dah lama saya nak .... 


Bantal ini saya akan jadi BUKTI dan AMARAN untuk diri saya bahawa bukan mudah untuk mncapai angka 6..Semoga TIADA lagi episod angka 7 dalam hidup saya.. Amin..bye2 7

Matlamat seterusnya saya nak capai BMI overweight... Jika sekarang saya obesiti, maka saya akan berjuang untuk overweight.. Saya sudah membuat pengiraan.. untuk mencapai nilai itu, saya harus mencapai nilai jisim sekurang-kurangnya 67 kg...

Maka saya akan terus berjuang untuk misi seterusnya.. Doakan saya mampu menggapainya...:)


2 comments: